Sunday, July 13, 2014

Madah Pujangga

Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal yang terbaik dalam hidupnya, Tapi~ mereka berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap perkara yang hadir dalam hidupnya.~

Kadang kala kita perlu menyepi untuk melihat siapa yang paling peduli, siapa yang akan mencari dan siapa yang akhirnya akan pergi.~

Tiada siapa yang tahu apa yang kita LALUI ,
Tiada siapa yang MENGERTI seberat mana kita menanggung di hati ,
Selagi kita bernama MANUSIA selagi itu kita di uji ,
Walau KESAKITANNYA begitu PEDIH SEKALI teruslah MELANGKAH ..
JANGAN PERNAH BERHENTI !! ~

Kalau betul kau sayang aku,
Kau tak kan cari yang baru,
Tak kan wujud rasa jemu,
Akan ada bila aku perlu,
Bukan buat tak tahu..~

Kadang-kadang Allah hantar orang yang baik dekat kita, sebab kita tak cukup baik.
Dan kadang-kadang Allah tarik balik mereka semua, sebab Allah nk  uji, kita jadi baik sebab Allah, atau sebab manusia.

Bila awak tanya pada saya , kenapa saya sukakan awak, jujur saya tak ada jawapan untuk soalan itu. Mungkin Allah telah lahirkan suatu perasaan yang istimewa dalam hati saya untuk awak.

Terkadang Allah mengenalkanmu dengan seseorang yang membuatkan engkau menangis , agar engkau mensyukuri seseorang yang pernah membuatkan engkau tertawa.

Engkau menangis kerana ditinggalkan oleh orang yang engkau sayang , tetapi engkau gembira disaat orang yang menyayangi engkau sedang bersedih ~~

Kalau awak betul-betul sukakan seorang perempuan, jangan PUJI dia berlebihan, Dia tak suka, Tapi, awak hargailah dia dan terima dia SEADANYA.
Dengan cara itu, dia akan nampak KEIKHLASAN dan KESUNGGUHAN awak :)

Aku tetap TERTAWA, walau sebenarnya aku MENANGIS~
Aku tetap TERSENYUM, walau aku sebenarnya KECEWA~
Aku tetap KUAT, walau aku sebenarnya SUDAH TIDAK SANGGUP LAGI~
Aku tetap SEMANGAT, walau aku sebenarnya TERTEKAN~
Aku tetap SABAR dan MEMANDANG SEMUA BAIK, walau HATIKU LEMAH dan SEDANG SAKIT~

Bila Allah hadirkan HUJAN dan RIBUT dalam hidup kita, kita tercari-cari kemanakah perginya MENTARI ?
Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI. ~


No comments:

Post a Comment