Saturday, July 19, 2014

Kata-Kata Indah

Seharusnya kamu perlu belajar SENYUM bila ada yang menyakitimu, belajar BANGUN tika ada yang memusnahkan harapanmu, belajar KUAT bila ada yang telah menjatuhkanmu.

"Don't let the world change your Smile, let your Smile change the world"

Kesedihan tidak dapat Kembalikan yang Telah Hilang, akan tetapi Jiwa yang Tenang dan Hati yang Redha adalah Dua sayap untuk Terbang menuju Kebahagiaan.

Kalau hari ini awak bahagia..
saya mohon Tuhan kekalkan kebahagiaan itu dalam hidup awak..

biar berpanjangan sampai bila-bila..

Lebih baik ada MUSUH yang mengaku dia BENCI kita daripada ada kawan BAIK yang mengaku SAYANG kita, TAPI belakang kita KUTUK-KUTUK kita.

Perempuan kena jaga MARUAH sendiri.
Jadi perempuan yang DIHORMAT.
Bukan yang murah HARGA DIRI.


Bila dihormati, barulah menjadi IDAMAN lelaki.

Ya Allah...
Jadikan aku lelaki yang soleh.
Yang terbaik diantara yang terbaik.
Dan kurniakan aku pendamping yang baik.

Dalam memndapatkan sesuatu  yang terbaik darimu.. Amin

Kalau saya layan awak sepertimana awak melayan saya selama ini, awak pasti akan benci saya. Tapi sayangnya saya tak mampu nak benci awak walaupun dh banyak kali awak sakitkan hati saya.

Tolong jangan bazirkan airmata awak untuk seseorang yang telah meninggalkan awak sebab sebenarnya bukan awak yang kehilangan dia , tetapi dia yang telah kehilangan awak.

Awak,
Sebenarnya saya suka awak.
Tapi saya malu sebab saya lelaki biasa.
Saya hanya mampu melihat awak dari jauh.

Semoga Allah sentiasa beri yang terbaik untuk awak, saya doakan.

kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH.
Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun, ALLAH yang RANCANG.
Kita dikurnaikan RASA SUKA antara satu sama lain juga, ALLAH yang BERI.
Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang ATURKAN.
Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana, ALLAH SAYANG PADA KITA.
Kita BERJAUHKAN untuk mencapai REDHA-NYA juga, DIA yang RANCANG.
Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing-masing juga, ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita.

Allah sebaik-baik perancang!

No comments:

Post a Comment