Wednesday, July 9, 2014

Koleksi Ayat-Ayat ??

Mula-mula berkawan , lama-lama timbul rasa Sayang , nak diluah Takut menjauh, jadi Pendam sorang-sorang , akhirnya dapat tahu, si dia dah pun menjadi Milik orang , disaat itu kita hanya mampu Memandang , tak pernah luntur kasih dan sayang terhadap si dia , itulah cinta dalam diam...~

kita mungkin bahagia melihat prempuan yg kita syg bahagia dngan pilihan dia, akan tetapi kita akan lebih bahagia jika kitalah lelaki itu~


Jiwa akan sepi tanpa TEMAN ,

Hati akan mati tanpa IMAN ,
Hari ini adalah KENYATAAN ,
Semalam adalah KENANGAN. ~

dengan SENYUM ~ Saya melawan duka hati ,

dengan SENYUM ~ Saya sembunyikan masalah diri ,
dengan SENYUM ~ Saya mampu berdiri kembali ,
dengan SENYUM ~ Saya berharap mereka bahagia disisi saya .~

Gugur bunga kerana layu,

Gugur Iman kerana nafsu,
Gugur cinta kerana cemburu,
Tertawa kerana bahagia,
Menangis kerana kecewa,
Bertaubat kerana dosa,
Beribadah kerana takwa,
Hidup tanpa cinta pasti hampa,
Hidup penuh dosa pasti sengsara,
Hidup perlu bersyukur apa adanya, Insyaallah akan bahagia.~

Setiap orang ada kisah tersendiri,

Walaupun kita melihat dia Senyum,
Tetapi dalam hatinya tersirat seribu Kesedihan yang diPendamkan~

Cinta itu jangan seperti NOBITA , yang mudah Menyerah.~

Jangan pula seperti GIANT , yang suka Memaksa.~
Apa lagi seperti SUNEO , yang Sombong dan suka Menunjuk~
Tapi Cinta itu seperti DORAEMON , yang selalu dipenuhi dengan Keajaiban~

Sesuata yang DIIMPIKAN tidak selalu menjadi KENYATAAN ,

Tetapi apa yang TIDAK DIDUGA selalu berlaku dengan TIBA-TIBA ,
Biarlah kita MENANGIS hari ini kerana KESAKITAN semalam ,
Tetapi usah kita KETAWA berpanjangan kerana KEGEMBIRAAN yang belum pasti untuk Selama-lamanya. ~

saat hati bersedih, aku memilih berusaha untuk TERSENYUM,
walau adakalanya aku tak mampu, pilih BERUSAHA BANGKIT saat terjatuh, dan aku memilih SABAR dan REDHA dengan satu UJIAN yang menyapaku..kerana ku YAKIN ALLAH bersama dengan orang yang BERSADAR dengan ujian-NYA. ~

No comments:

Post a Comment